Savurma Döküm

Alüminyum Savurma Döküm veya diğer adı ile Santrifüjlü döküm, tipik olarak ince duvarlı silindirleri dökmek için kullanılan bir döküm tekniğidir. Tipik olarak metal, cam ve beton gibi malzemeleri dökmek için kullanılır. Metalurji ve kristal yapının kontrolü ile yüksek bir kalite elde edilebilir. Diğer çoğu döküm tekniğinin aksine, santrifüjlü döküm esas olarak belirli bir son kullanıma uygun şekillendirilmiş parçalar yerine, daha fazla işleme için standart boyutlarda dönel simetrik stok malzemeleri üretmek için kullanılır.

Malzemeler

Dökülebilen tipik malzemeler demir, çelik, paslanmaz çelikler, cam ve alüminyum, bakır ve nikel alaşımlarıdır.

İşlem sırasında ikinci bir malzeme eklenerek iki malzeme birleştirilebilir.

Faydaları

Dönme simetrisine sahip silindirler ve şekiller en çok bu teknikle dökülür. Uzun dökümler, yerçekiminin etkisini eşit olarak dağıtmak için genellikle ayakta durmaktan çok uzun eksen yere paralel olacak şekilde üretilir.

İnce duvarlı silindirlerin başka yollarla dökülmesi zordur. Santrifüjlü döküm, merkezkaç kuvvetinin yönüne göre sığ yassı döküm şeklinde davrandıkları için özellikle uygundur.

Savurma döküm ayrıca, bitmiş ürünün dayanıklılığı ve faydası için tahıl, akış ve dengenin önemli olduğu demiryolu taşıma tekerlekleri veya makine teçhizatı gibi disk ve silindir şekilli nesnelerin üretiminde de kullanılır.

Dairesel olmayan şekiller de, şeklin yarıçap açısından nispeten sabit olması koşuluyla dökülebilir.

Savurma döküm nedir

Santrifüj döküm işleminde, erimiş metal dökülürken kalıcı bir kalıp yüksek hızlarda (300-3000 rpm) sürekli olarak döndürülür. Erimiş metal, soğuduktan sonra katılaştığı iç kalıp duvarı boyunca yayılır. Döküm genellikle, kalıbın yüzeyindeki hızlı soğuma nedeniyle özellikle ince taneli bir dış çapa sahip ince taneli bir dökümdür. Daha hafif safsızlıklar ve kapanımlar iç çapa doğru hareket eder ve dökümü takiben işlenebilir.

Döküm makineleri yatay veya dikey eksenli olabilir.

Yatay eksenli makineler uzun, ince silindirler, bilezikler ve yataklar için dikey makineler tercih edilmektedir.

Dökümler genellikle dışarıdan içe doğru katılaşır. Bu yönlü katılaşma bazı metalurjik özellikleri iyileştirir. Çoğunlukla iç ve dış katmanlar kaldırılır ve sadece ara kolon bölgesi kullanılır. [3]

Santrifüjlü döküm, 1852'den itibaren demiryolu lastikleri (demiryolu tekerlekleri için çelik döküm lastikler) üretmek için kullanan Alfred Krupp'un icadıdır.


MuterLazer whatsapp numarası